Consumentenbescherming bij aankopen met spaarpunten

Belbus van KASSA: ING houdt zich niet aan consumentenrecht.

Het is al enkele jaren een bekend fenomeen: Je spaart punten via een bedrijf (bijvoorbeeld een bank of telefoonmaatschappij) en kan hiermee vervolgens een product kopen. 

Biedt het consumentenrecht eigenlijk wel bescherming in zo’n geval?

Kassa.jpg

In de Belbus van Kassa afgelopen zaterdag zagen we de heer Van Gils. Hij had een scheerapparaat gekocht die niet goed werkte. De ING, bij wie hij het product had gekocht, verwees hem echter door naar Philips (de leverancier van het product). Dit is echter niet in overeenstemming met het consumentenrecht. 

Gelukkig kon advocaat Robert de Pater van Gimbrère aan de heer Van Gils en de Belbus van Kassa bevestigen dat het consumentenrecht wel degelijk van toepassing was en ING, als verkopende partij, een oplossing moest verzorgen voor het probleem. Met die informatie gingen zij naar de ING toe, die toegaf dat er fouten waren gemaakt.

Het hele item zien? Klik op de volgende link: http://kassa.vara.nl/media/367516

Bron: Kassa

Robert-de-Pater.jpg
“ Ik bijt me altijd vast in een zaak ”

Robert de Pater

Contact opnemen